Holiday Diary from Prague, Part 2

by - 2:53 PM

     This is far my favorite post of all the six and I couldn`t wait to write it. You know when you are in love with somebody you are inclined to smile when he pops up in your mind. The same thing happens to me when I revive the pictures I saw. See the reason why I don`t have a boyfriend -maybe-, huh? :D
     In the first place I visited the Alfonz Mucha Museum in the heart of the city. To my greatest regret, it wasn`t allowed to take photographs, but if you have confidence in me, those are the most beautiful and renowned lithographs and designs. You can see some on this window.
*****
    Ez a kedvenc bejegyzésem a hat közül és alig vártam, hogy már megírhassam. Szerintem ismeritek azt az érzést, mikor valakibe szerelmesek vagytok és amikor rágondoltok, akkor mosoly ül ki az arcotokra. Én is így vagyok ezzel, amikor a látott képekre gondolok. Miért is csodálkozom, hogy nincs barátom? :D
    Elsőként az Alfonz Mucha Múzeumot látogattam meg a város szívében. Legnagyobb sajnálatomra, képeket készíteni nem volt szabad, de kettő látható az ablakkeretben. Ha hisztek szavaimnak, akkor ezek voltak a művész legismertebb és legkáprázatosabb designjai és litográfiái.

     On our last day I visited the exhibitions in the Fair Trade Palace, first the Slav Epic by Mucha. This is a set of 20 painting on huge canvases (you can see them how big they are in comparation to a man). They summarize the history of the Slavs and the Czechs.
And now it is bedtime story time. :P I was right in the mid of the exhibition when an outpuring squawk disturbed my devoted attention to a detail on a picture and I was throughout this whole situation more than inside the line. This deafening sound came from a room guard lady shouting at me : 'No drinks', because I was holding a 250 ml bottle in my hand. Can you imagine mE destroying an artsy monument with mineral water?! I expect your answer in NO. She was shouting at me repeating the same line till I left... I usually don`t cede, but it was a useless fight. You need to recognize one thing, better said fact: Room guards don`t speak English, unless you are in the USA, GB,etc. It was the cutest bottle I have ever seen and I had to throw it away. It was very heart-rending, but good news, because my dad fished it out of the scumbag.(Best daddy <3)
      After this moving story of mine let`s return to the art gallery. The permanent exhibiton was displayed on seven floors. Figure to yourself my situation : I was ravenous, I had thirst for some art, but at the same time I had to throw away my bottle of water. I spent between four and five  hours in there and in the end I became sick and tired of that in-depth art. I could not have imagined myself saying that before. But talking about the artists just by mentioning some bigwig names: Frantisek Kupka, Van Gogh,  Kokoschka, Munich, Chagall, Rodin, etc.
Personally, I really liked the M.Raysse installation and the art work made of bobby pins.
*****
       Az utolsó napunkon meglátogattam a Fair Trade Palace kiállításait, először Mucha Slac Epic-jét. Ez egy húsz nagyvásznas (láthato a képeken is az emberhez viszonyítva) kollekció, ami a szlávok és a csehek történelmét szolgálja bemutatni.
És most itt az idő egy kis sztorizgatásra. Éppen a gyűjtemény felénél voltam és belefeledkezve néztem egy részletet az egyik festményen, mikor egy valaki rám visongott. S mindvégig bőven a vonalon belül voltam. Fülsüketítő módon hangoztatta, hogy: 'No drinks', mivel a kezemben volt egy 250 literes palack. El tudsz képzelni engem tönkretenni egy műalkotást ásványvízzel? Remélem, a válaszod NEM. Addig ismételte rikácsolva azt az egy dolgot, amíg ki nem mentem. Nem is volt más megoldás, mivel egy közös nyelvet sem beszéltünk. Egy dolgot mindig jegyezz meg : a teremőrök nem beszélnek angolul, kivétel, ha az az anyanyelvük. Mindenek tetejébe ez a teremőr még egy vénasszony is volt. A legaranyosabb üvegem el kellett dobnom,de legjobb apuka szerencsére kihalászta a kukából és még mindig boldogan élünk. :D
        Ezután a megindító történetem után kanyarodjunk vissza a többi kortárs kiállításhoz, ami hét emeletet foglalt magába. Szomjas voltam a művészetekre, azonban egy csepp víz sem volt nálam arra a négy- öt órára, amit ott bent töltöttem. Nem gondoltam, hogy valaha ezt fogom mondani, de a már vártam, hogy vége legyen a képek rendíthetetlen sorának. Személyes két kedvencem M.Raysse alkotása és a hullámcsatokból készült kép volt. De említsek meg csak néhány nagyarc festőt: Frantisek Kupka, Van Gogh,  Kokoschka, Munich, Chagall, Rodin, stb.

         And as completion I would like to share with you some street art which were painted on  the barriers around a construction.
 Can`t wait to come up with something new after all this time of traveling posts!
         Have a nice week at school, even if that is not likely!:D
 *****
         Kiegészítésként pedig szeretnék megosztani néhány utca művészeti alkotást, amelyek egy építkezést körülvevő válaszfalakon voltak.
Már alig várom, hogy új fajta posztokkal bukkanjak fel a blogon ezután az intenzív  utazós sorozat után!
         Kívánok nektek egy minél tűrhetőbb sulis hetet!:D

You May Also Like

0 megjegyzés