To the moon and back

by - 5:30 AM


I bet that you had heard a lot of times this idiom "too the moon and back". Yet what I was inspired by, when I got down to write this post, is space. But why? Nr.1. I am a big fan of  Kubrick's 2001:Space Odyssey, although, this is now just a minor reason. Nr.2. in January 1978 did the NASA select its first female austronauts. So, I'm celebrating it with this blogpost: cheers to us, girls!:)

My outfit was partly inspired by the space as well. I wrote partly, because -I honestly- cannot decide whether my jumpsuit remindes me of an outer space costume or a disco jumpsuit. I can easily imagine any of the ABBA members dancing in one of these, but I'm can be easily made to dance to such hits too. Anyway, I like it very much and this is what counts the most when it comes to wearing a piece of cloth either on the street or at home. Despite the fact that it is bigger with a size, I couldn't leave it in the outlet, because it was a good buy and I'm sure as a gun that I won't resee it on the street. 
I didn't put much color in this outfit, but I applied a red lipstick, which you know -if you were reading last spring my writing- that, in my view, is a must have if I'm wearing a beret. Which, this time, is gray. So is my jumper, my long coat and the bag. The bag is a little shoulder bag with rounded edges. Its color is a brighter gray with a shimmery surface. Its strap can be taken off, so you can use it as a handbag too. I, truthfully, think that you should always be searching for accessories that have many functions, just like this baggie. You can also wear this jumpsuit with or without a jumper, top or shirt. I would have done so if it was other than winter. Nevertheless, mentally I am almost ready for spring, for its warm weather, blossoms and I am ready to refresh my spring wardrobe.

I hope you have a good day and bye until the next blogpost! Think big, go to the moon or go home, girl!:)
 *****
Kétségtelen, hogy már mindenki hallotta vagy látta valahol azt a túlzó kifejezést, hogy: "too the moon and back", ami azt jelenti, hogy a holdig és vissza. De nem ez volt az igazi inspiráció, amikor leültem megírni ezt a bejegyzést. Az űr volt az. De miért is? Először is, nagy fanja vagyok Kubrick 2001:Űrodüsszeia című filmjének, bár ez csak a kisebbik ok. Másodszor is, 1978 januárjában választotta ki első nő űrhajósait a NASA. Ezt ünneplem ezzel a bejegyzéssel.:)

 A szettem is részben az űr inspirálta. Azért írtam, hogy részben, mivel nem tudom eldönteni, hogy az overálom inkább egy űrruhára vagy egy disco korszakbeli kezeslábasra emlékeztet. Bármelyik ABBA tagot könnyen el tudnám képzelni benne, de én is elég könnyen rávehető vagyok, hogy táncoljak valami retro slágerre. Mindenestre, nagyon megkedveltem ezt a darabját a ruhatáramnak és ez számít igazán. Annak ellenére, hogy egy mérettel nagyobb a kelleténél, nem tudtam otthagyni az outletben annyira jó üzlet volt, plusz, nem hinném, hogy szembemegyek majd vele az utcán.
Nem raktam nagyon színeket ebbe a szettbe, viszont elmaradhatatlan volt a berethez a piros rúzs -ezt tudhatjátok, ha tavasszal olvastátok a bejegyzéseim. Azonban, nemrég ezzel a szürke berettel bővítettem a gyűjteményem. A fotók készítésekor hasonló szürke pullovert, kabátot viseltem, kiegészítve egy csillogó felületű, de ugyancsak, szürke válltáskával. A táska pántja levehető, így kézitáskaként is lehet használni. Azt gondolom, hogy olyan kiegészítőket érdemes venni, amelyek több lehetőséget tartogatnak magukban, akárcsak ez a táska. Az overálom is felvehető inggel, pulloverrel, egy toppal, de önmagában is. Ha nem lenne tél, én sem döntöttem volna a pulcsi mellett. Már nagyon is készen állok a tavaszra, a melegebb időjárásra, a virágbontásra és arra, hogy felfrissítsem a ruhatáram.
    
Remélem, hogy kellemesen telik a napotok! Merj álmodni, gondolkozz nagyban, "go to the moon or go home"!:)






You May Also Like

0 megjegyzés