Holiday Diary from Budapest

by - 6:18 AM

    Yey! Now we come to my second post of my series. Unfortunately, the weather is not always on our side.Bad Weather!But I tried to plan for this day things to do inside, for example I visited the Picasso and Modigliani Exhibition in the Hungarian National Gallery. I was preparing very much for the Modigliani exhibition, I even read a book about his life. I have to say it was memorable, because I cannot show it to you on pictures as it was forbidden to take pictures inside. I managed to take only one in the great hall. And don`t forget to visit always the museum shop, because is thriving in interesting things and try to look for not that pricy souvenirs.Ok, this is needle in the haystack or a bit better.
*****
     Elérkeztünk sorozatom második részéhez. Sajnos, az idő nincs mindig a mi oldalunkon. Rossz Idő! Erre a napra benti programokat terveztem, mint a Picasso és Modigliani kiállítás megtekintése, amit amúgy már több száz ezren megtekintettek a Magyar Nemzeti Galériában. Nagyon készültem a Modigliani kiállításra, még egy életrajzi regényt is elolvastam, hogy felkészült legyek. Élménydús volt, meg kell mondanom, mivel képekkel nem szolgálhatok, mert tilos volt fényképeket készíteni és én nem is vagyok az a rendszegő típus. Így csak a csarnokban sikerült egyet lőnöm. El ne felejtsem a múzeum shopokat is , ahova szerintem mindig érdemes benézni, hiszen telis-tele vannak érdekes dolgokkal. De próbálj pénztárcabarát dolgokra szemet vetni.Na jó, ez kissé olyan, mint tűt keresni a szénakazalban vagy egy kicsivel jobb.
Besides,I explored Europe`s biggest notorious H&M. It is situated in a historic building, so the big marble columns, stained glasses meet the tumblr banners, escalators and vibrant light bars. Even the fitting rooms provide you experience with their big brocade curtains and with the play of mirrors (they are placed in such way that everything holds to infinity). Of course, I bought some things too. :)
 *****
Emellett, felfedeztem a rég`emlegetett-Európa-legynagyobb H&M-jének minden polcát. Egy műemlék épület ad helyet az üzletnek, így talákoznak a márványoszlopok, festett üvegablakok a vakító lámpasorokkal és tumblrféle transzparensekkel, na meg mozgólépcsőkkel. A próbafülke is már maga egy élmény, mivel hatalmas brókátfüggönyök szolgának választófalul és éltek a tükrök játékával, ami azt jelenti ,hogy fülkékben szinte a végtelenbe látsz. Persze, én is beszereztem egy-két dolgot. :)
 And needless to say, I made my regular visit to some confectionaries very close to each other and to my hearth. I bought a box of my favorite macarons from Chez Dodo and then I tested a new place called Cake shop. Inside, everything is in apple pie order, the decorations are cute, but the most important thing is that the cakes are delicious. I ordered a vanilla cake with poppyseed, but it looked bigger behind the showcase, so I had to settle for that portion.:D I forgot to mention in my last post, that  at the café of Ludwig Muzeum they serve wonderful and tasty cakes(ps. Bounty is the best) and the view of the National Theatre amongst the gigantic pillars of the museum is gruesome in a good way.
   This was from Budapest, but anon we will travel further in my next blogpost!:)
*****
Gondolom, nem is kell említenem, hogy megtettem szokásos vizitációim a cukrászdákba, amelyek igen közel helyezkednek el egymáshoz is és a szívemhez is. Vettem egy doboz macaront a kedvenceimből a Chez Dodoból, aztán kipróbáltam egy új helyet, ami Cake shop név alatt működik. Nagyon aranyos hely és a sütik nagyon kózerek. Én egy vaníliás-mákos szeletet rendelt, ami a hűtőszekrényüveg mögött nagyobbnak nézett ki, de be kellett érnem ekkora porcióval. :D Előző bejegyzésemben elfelejtettem megemlíteni, hogy érdemes  Ludwig Múzeum kávézójába is beülni, ahol isteni a Bounty és a kilátás a Nemzeti Színházra a múzeum gigantikus oszlopai közül hátborzongatóan gyönyörű.
    Ennyit most Budapestről, de nem sokára tovább is utazunk bejegyzéseimben!:)

You May Also Like

0 megjegyzés