Chia seeds for Breakfast #2

by - 2:30 PM

       Good morning!:)
       Lately I have been experimenting with chia pudding, because its wide range of uses is also limitless: you can play with the ingredients and with the flavors. I use simple milk, but most people bring into this play almond or coconut milk. I spice it up usually with vanilla extract, vanilla sugar or icing sugar. All you need is too mix the ingredients, still with blender is better. I put it overnight in the fridge and it has -in the morning- a gelatinous puddingy texture. If you heat it up, it regains its original liquidity. I prefer to eat my chia pudding with sliced fruit, and tropical fruits are good choice now, during the winter.
        I hope you will fancy to try it out this one as well!:) And if you missed my #1, then scroll a bit downer to have a look at it!
 *****
     Jó reggelt!:)
Újonnan a chia pudding elkészítésével kísérletezgettem, hiszen felhaszálási lehetősége kimeríthetetlen egyenlőre még számomra: szabadon lehet játszani a hozzávalókkal. Én sima tejet használtam, de a legtöbben kókusz és mandula tejet választanak ebben a játékban. Leginkább vanília kivonattal/ cukorral vagy porcukorral édesítettem. Semmit sem kell tégy azon kívül, hogy az alapanyagokat összekevered alaposan  (legjobb esetben robotgéppel) majd beteszed a hűtőbe, legalább néhány órára. Én éjszakára szoktam berakni, s reggelre már puddingos állaga lesz. Viszont ha kissé felmelegedik, akkor visszanyeri eredeti állagát. Elfogyasztásánál szeretek még hozzá felvágni gyümölcsdarabokat,s ilyenkor télen mi sem jobb, mint a déligyümölcsök.
 
   Remélem, hogy ennek a kipróbálásához is meghoztam a kedvetek és ha netalán még nem olvastátok az ehhez kapcsolódó másik bejegyzésem, akkor görgessetek csak egy kicsit lennebb!:)

You May Also Like

0 megjegyzés