Springish Breakfast

by - 4:43 AM

           In the first instance, I want to wish you all a happy Easter! And less sprinklers, although you might not know what I am talking about, because sprinkling is an of yore Hungarian custom.
           I brought you two breakfast ideas. I realized that I am a morning person,but this does not mean that I am keen on rising early, I just love starting my day with brunch.  Their fund remains the same:
oat-flakes  and yoghurt. I put in the first one kiwi and appricot, because the kiwi itself deemed to be a bit tasteless.In the second one I put sliced banana and rasped oreo, but you can grate chocolate as well. Newly I put ananas in it too. These days I try to use mediterranean fruits or preserved ones. And then as summer comes by I can use again freshly from the garden.
           Have a nice springish day!
 *****
           Elsősorban boldog húsvétot kívánok!:)És minél kevesebb locsolót nektek lányok, kivétel ha sokat szeretnétek.:))
           Két újabb reggelizős ötletet hoztam nektek.(rájöttem, hogy reggeli ember vagyok,de ez nem azt jelenti, hogy szívesen felkelek korán, csak a reggeli a kedvenc napindítóm)  Az alapjuk a szokásos: joghurt és zabpehely ízlés szerint. Az elsőbe kiwit raktam barackkal, mivel kissé semleges ízű a kiwi.A másodikba pedig banánt szeleteltem fel és oreot reszeltem bele, de lehet akár csokoládét is. Újonnan készítettem egy hasonlót is, azonban ananászt is tettem bele. Ilyenkor próbálok déli gyümölcsöket használni és házilag konzervált gyümölcsöket, ilyen volt a barack is. S majd nyáron jöhetnek a friss gyümölcsök a kertből. S ne feledjétek, ha lekvárt adtok hozzá semmivel sem lesz másabb az íze az ízesített üzleti joghurtokénál.
           Legyen egy szép tavaszi napotok!

You May Also Like

0 megjegyzés