Throw Back to Vienna for some Art

by - 3:15 AM

       I know,I know we almost see the old year out,but seeing how many bloggers shared their experiences about Ludwig Goes Pop,I wanted too.Even though,I would like to start with the Leopold Museum or not after all. First,I want to tell you that being in Vienna I dedicated one day for visiting galleries and shopping, because I find the museums a bit exhausting and I needed a little halt. They are wearing,because you can`t find a place too sit or they are all occupied, because everyone wants too see Klimt`s worldfamous Death and Life painting. Now,I think I can start it. :D
The collection of the Leopold Museum is based mostly on Egon Schiele`s artworks(on of my faves). At the same time, it can be seen Kolo Moser`s works of the Art Nouveau and  Josef Hoffmann`s armchairs. Actually,I haven`t heard of them before,but this is another  thing why is good to visit museums: you can see and discover new things.
I really liked the panorama window, the view was very nice,however  the sky was margined by gray clouds.I usually buy audio guides for the exhibitions and the new apps for the phones are more practical and it is very comfy if you use headphones.
*****
           Tudom,hogy már lassan itt a Szilveszter s én még mindig a nyári élményeimről írok, de annyian írtak tapasztalataikról a Ludwig Goes Popról,hogy szükségét éreztem,hogy én is írjak róla. 
Ámbár,én mégis a Leopold Múzeummal kezdenem,de nem is. Először azt kell elmondanom, hogy bécsi ottlétünk során egy napot gallériavizitekre szenteltem és vásárolgatásra,mivel szerintem a múzeumlátogatások elég fárasztóak,s egy kis pihenésre is szükségem volt.Fárasztóak, mert van, hogy termeken keresztül nem találsz ülőhelyet,s ha találsz is mind foglaltak,mert Klimt világhíres Tod und Leben képe köré tömörült minden ember. Most már szerintem bele is vághatok.:D
A Leopold Múzeum gyűjteménye főleg Egon Schiele munkáin alapszik( az egyik nagy kedvencem). Ugyanakkkor, más híres bécsi műhelymunkák is megtekinthetőek,például Kolo Moser szecessiós képei és Josef Hoffmann karosszékei. Igazából az ők nevükkel nem találkoztam azelőtt, dehát ez a jó a múzeumjárásban : sok új dolgot látsz és fedezel fel.
A panoráma ablak az egyik nagy kedvencem volt, hiszen a kilátás igazán bámulatos volt, bár az eget sötét felhők szegélyezték. Mindig szoktam a tárlatokra venni audio guidot, aminek az új telefonra letölthető formája sokkal praktikusabb és ajánlom a fülhallgatók használatát,mert szerintem így kényelmesebb.

       
           As I entered in the mumok I stepped a  half century forward. I hadn`t liked pop art before,but seeing them live I became fond of them,nay Roy Lichtenstein became on of my favorite artists. The fine arts were very attached to music,you could hear some pieces of music in the audio guide and there were vynils and pictures about iconic artists.
           During my museum visits I always collect some brochures and while I was writing this post they were all in front of me. I also like the museum shops,however they are pretty expensive, but I bought a very few things in the mumok.
             I can recommend these collections for everyone, even if you are not a big artlover, because each work of art provides an insight in "something else".Nevertheless, be careful with the marked lines in front of the pictures,because I always outstep them and I get rebuked...
       
           As I understand it,Ludwig Goes Pop+East Side Story can be seen in Budapest for a little while.
 *****
           A mumokba belépve előreléptem egy fél évszázadot.Azelőtt nem kedveltem a pop-artot annyira,de most mégis élőben látva ezeket a munkákat valahogyan megkedveltem,sőt Roy Lichtenstein az egyik kedcenvem lett. A gyűjtemény kapcsán a zene és a festészet egybeforrt, mivel sok lemezborító volt,valamint sok kép ábrázolt ikonikus előadókat ,s az audio guidokon pedig megszólalt nem is egyszer egy-egy zenedarab.
        A múzeumlátogatások során mindig begyűjtök néhány brosúrát.Most is,amíg írtam ezt a bejegyzést, itt előttem hevertek az asztalon.A múzeum shopokat nagyon szeretem, bár nagyon drágák. Főleg a mumok boltja volt a legvagányabb,be is szereztem egy fekete vászontáskát, amin azt írja: concept.
          Mindenkinek csak ajánlani tudom ezeket a tárlatokat, amennyiben nem nagy művészetkedvelő akkor is, mivel minden kép betekintést enged valami "másba" is.Mindazonáltal, figyeljetek oda, mert van,hogy a kép előtt van egy közeledési határvonal,amit én általában nem szoktam észrevenni, ezért mindig rámszólnak ...

          Ha jól tudom,a Ludwig Goes Pop+East Side Story jelenleg Budapesten tekinthető meg egy rövid ideig.





You May Also Like

0 megjegyzés