Winter specialties

by - 6:57 AM


                                   
      I don`t even have to say that people exceedingly adore the  different holiday confectionaries & pastries and as they see one they immediately take a pic of it.  I haven`t done otherwise. At first everything for the eyes,just after this for all the other things. I adore the show bakery too.
Close to my school there is a bakery where I found this self-styled "Christmastree", however its
outline isn`t quite similar to a tree`s,but it`s a good idea ( being even not really executed). First, I thought they recall those frog cakes.
And if it`s Christmas,than it`s gingerbread! When I was a kid I used to gobble a lot ( ok,this is an exaggertion:)) ) even in the summertime, but in the past years it takes a back seat in my life. I got this snowman as a gift and it really made my day.... and how sweet it is!  Later on I have found a chrismastree in a Christmas Fair,but I will not eat this one I want to present somebody with it.
          Make your days sweet with christmas specialties.This is what I  recommand you hence Christmas is only once a year.

*****
       Nem is kell mondanom,hogy mindig szerfelett odavannak az emberek  a különböző eseményekhez fűződő édességekért.S amint meglátnak egyet  rögtön lefényképezik. Én sem tettem másként. Először mindent a szemnek,s csak utána a többi másnak. Én is oda vagyok a látványpékségekért.
Az iskolám közelében van egy pékség,ahol rátaláltam ezekre az ún. Karácsonfácskákra. Azért nem épp a legkivehetőbb a fa vonala,de azért ötletes . Először a béka alakú sütemények jutottak róluk eszembe.
És ha Karácsony,akkor mézeskalács! Gyerekkoromba télen-nyáron ezzel tömtem a fejem (ez azért túlzás:)) ),de mára már kissé háttérbe szorult és csak ebben az időszakban szoktam fogyasztani. Ezt a kis hóembert ajándékba kaptam,s nagyon feldobta a napom.... s milyen ennivaló volt!Később egy karácsonyi vásárban rátaláltam egy karácsonyfára is,amit ajándékba szánok valakinek.
      Tegyétek édesebbé a napjaitokat a karácsonyi süteményekkel,ezt csak ajánlani tudom. Hiszen évente egyszer van csak Karácsony.
                                                       

         (I took these pics in a donut shop)



You May Also Like

0 megjegyzés